5.03.2016

vespers

Is required 2016/05/03 Dave Branon Corinthians 1:3-7 
we can use the comfort of God to comfort that was all the trouble people. -Corinthians Chapter 1, section 4, activity centres for the elderly, in Palmer, Alaska, my daughter, Lisa's high school choir is singing of the peace of my heart. I stood behind the lobby, wondered, Lisa, as the choir's conductor, why choose this poem? Because this song was sang in her sister Melissa's funeral, Lisa knows every time I hear this song, could not resist the sad heart. At this time, a man quietly came to talk to me, interrupted my thoughts. He said: "this is what I need poetry. "Then I briefly introduced himself and asked him why he needed this poem. He said: "last week I lost my son Cameron, who died in a motorcycle accident. "I suddenly found I was too focused on his grief, and not taking into account the needs of others, but God used this verse to comfort people in need. So, I took the new friend Mike aside to talk, let him know during the most painful moments, God to watch over him. 
there are many people who need help, sometimes we have to put aside your feelings down, on hand to help them. Remember God comfort us in all kinds of trials and tribulations, is "that we may be able to comfort with the comfort of God it was all manner of afflictions" (Corinthians Chapter 1, section 4). 
We are extremely easy to wallow in their own worries, forgetting others around might need a prayer, a word of comfort, a hug, or a paid care in Jesus name. 
Lord, please help me, let me see where there is a need to provide timely help. Xie Xiemi give us comfort, let me comfort. We comforted to be comforting. Read today's Scripture, particularly referred to the believers how to humbly serve one another. Our Lord in the world, serving on other things, set the highest example for us. Now the holy spirit lives in us, the believers, and also give us the strength to show within the main body of this spirit of self-sacrifice. 
Kings 14-15 chapter of Luke Chapter 22, section 21-46

正合所需     2016/05/03  Dave Branon
哥林多後書1章3-7節
我們能用上帝所賜的安慰去安慰那遭各樣患難的人。-哥林多後書1章4節
在阿拉斯加州帕爾默市的老人活動中心,我女兒麗莎的高中合唱團正唱著《我心靈得安寧》。我站在大堂的後面,心中納悶,麗莎既身為合唱團的指揮,為何要選這首詩歌?因為這首歌曾在她姐姐梅莉莎的喪禮中吟唱,麗莎知道每當我聽到這首詩歌,就無法忍住心裡的悲傷。

這時,一位男士悄悄地走過來跟我說話,打斷了我的思緒。他說:「這正是我需要的詩歌。」接著我簡短地介紹自己,並問他為何需要這首詩歌。他說:「上星期,我失去我的兒子卡麥隆,他在一場摩托車意外中過世了。」

我頓時發現,我太過專注於自己的悲傷,而從未考慮到他人的需要,但上帝卻用這首詩歌來安慰有需要的人。於是,我帶著這位剛認識的朋友麥克到一旁聊聊,讓他明白在這最痛苦的時刻,上帝如何眷顧他。

我們身旁有許多需要幫助的人,有時我們必須拋開自己的感受、放下手邊的事去幫助他們。當記得上帝在各樣試煉和患難中安慰我們,是要「叫我們能用上帝所賜的安慰去安慰那遭各樣患難的人」(哥林多後書1章4節) 。我們極易沉溺在自己的憂慮裡,卻忘了身旁的人可能正需要一個禱告、一句安慰、一個擁抱,或是一份以耶穌之名付出的關懷。
主啊,求祢幫助我,讓我看見哪裡有需要,
就提供適時的幫助。謝謝祢賜下安慰,讓我也能安慰人。
我們得安慰,為要安慰人。
今天閱讀的經文,特別講到信徒要如何謙卑彼此服事。我們的主在世上時,在服事他人的事情上,為我們樹立了最高的榜樣。如今聖靈住在我們這些信徒裡面,也賜給我們力量向主內肢體展現這種捨己的精神。
列王紀上14-15章;路加福音22章21-46節